چگونه برای وبلاگ طرح کسب و کار بنویسیم؟
زمان زیادیست که وبلاگ نویسی می کنم، و در این مدت به این مساله پی بردم که برای رسیدن به موفقیت در وبلاگم باید یک طرح کسب و کار یا همان ‌Business Plan برای آن بنویسم. اگر شما هم تا این لحظه بدون برنامه و هدف اقدام به وبلاگ نویسی می کردید، به شما پیشنهاد می کنم پس از خواندن این مطلب دست به کار شوید و یک طرح کسب و کار یا Business Plan برای وبلاگ خود بنویسید.

چرا طرح کسب و کار ( Business Plan ) برای یک وبلاگ اهمیت دارد؟

برای اینکه اگر شما برنامه و نقشه ای نداشته باشید، شما نمی توانید اهداف خود را مشخص کنید و بدون هدف تنها هزینه زمانی و مالی زیادی را باید صرف کنید تا وبلاگ شما به درآمدزایی برسد.

اما حال به شما می گویم که چگونه برای وبلاگ خود یک طرح کسب کار بنویسید :

مرحله اول : تعریف بازار هدف

برای چه افرادی شما مطلب می نویسید؟ نوشته های شما برای عموم مردم است یا دسته خاصی از آنها؟ یا هر دو؟

اگر موضوعی که شما انتخاب کرده اید به کار عموم مردم بیاید، ایده خوبیست زیرا مطالب شما ترافیک زیادی را می تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر هم نه باز ایده شما ایده خوبیست زیرا می توانید زودتر در میان آن دسته از مردم که مد نظر دارید نفوذ کنید و برای خود اعتبار کسب کنید.

دیگر ملاحظات بازار هدف شما :

آیا می توانید از این بازار درآمد کسب کنید؟ بله می دانم تمام وبلاگ ها با هدف درآمدزایی ایجاد نمی شوند، اما خوب هدف من از نگارش این مطلب برای مخاطبینیست که می خواهند از وبلاگ خود کسب درآمد کنند!

آیا بازار شما دارای افرادیست که بخواهند هزینه کنند یا نه؟

مرحله دوم : چه می خواهید بگویید؟

چه حرفی برای گفتن دارید؟ اصلا چرا مردم باید به وبلاگ شما بیایند تا مطلبی بخوانند؟

کلیک موفق شما اینجاست! شما می بایست مطالب تک ( خاص ) به مخاطبان ارائه دهید نه مقالاتی که آنها می توانند به راحتی آنها را پیدا کنند نه مقالات کپی شده!

اینجاست که می بایست چند دقیقه با خود وقت صرف کنید که من دقیقا چه چیزی را ی خواهم در اختیار مخاطبان خود قرار دهم؟ این مطلب من چه نیازی از آنها برطرف می کند؟ آیا اصلا برای آنها مفید است؟ سعی کنید همیشه به دنبال مطالب مفید بگردید و در این زمینه تحقیق کنید، تا همیشه مطالبی که می نویسید به روز باشد.

مرحله سوم : چگونه از وبلاگ خود پول در می آورید؟

فکر می کنم دیگر نیازی نیست که بگویم که راه های زیادی برای کسب درآمد از وبلاگ وجود دارد. اما برنامه شما بر روی کدام یک از روش های کسب درآمد از اینترنت استوار شده؟ کدام روش ها به روش کاری شما می خورد و برای وبلاگ شما و مخاطبان مناسب است؟

مرحله چهارم : چگونه می خواهید بازدیدکننده جذب کنید؟

یکی از اشتباهات رایجی که بلاگرها با آن روبرو هستند این است که فکر می کنند بازدیدکننده و کل مردم دنیا از وقتی که او وبلاگ زدند باید حتما به وبلاگ او سر بزنند! شما تصور کنید که یک خانه در یک شهر شلوغ خریده اید! وقتی آدرس خانه را کسی نداشته باشد، چگونه انتظار دارید هر روز مهمان داشته باشید؟

من در این مطلب ۱۰۱ راه بالا بردن ترافیک وب سایت را توضیح داده ام.

سه نکته برای داشتن یک تجارت خوب با وبلاگ :

•تا شما دست به کار نشوید نمی دانید این طرح کسب و کار شما چطور است! پس مثل یک چوب خشک نباشید! هر روز که دارید فعالیتی می کنید می تواند برای شما دانشگاه باشد و کار خود را اصلاح کنید.
•چیزهای جدید را آزمایش کنید! فکر نکنید که فقط یک راه کار برای جذب بازدید کننده وجود دارد یا فقط به یک شکل باید مطلب نویسی کنید! نه! همیشه به فکر ایده های نو و کارهای جدید و ابزارها و وب سایت ها و … و … باشید. برای اینکه بلاگر موفقی باشید باید ذهنتان را باز کنید و از چیزهای جدید استفاده کنید
•زمانی که به درآمد رسیدید ! فکر نکنید همین کارهایی که کرده اید کافیست! در وبلاگ کافی وجود ندارد! باید همیشه کاری بیش از کافی انجام دهید! پس روزی که  این جمله را بگویید که این کاری که کرده ام کافیست! روز مرگ تجارت شماست
و نکته پایانی و خیلی مهم : من به شخصه وبلاگنویسی و کسب درآمد از اینترنت رو به این خاطر دوست دارم چون ازش لذت می برم. به نظر من این یکی از شغل های شیرینی هست که شما می تونید با کمک اون هم کاری که دوست دارید رو انجام بدید و هم از کارتون لذت ببرید! پس مهمترین نکته اینکه از کارتون لذت ببرید و به همه چیز عشق بورزید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید