جزئیات جدید از پرونده قتل بابک خرمدین
فیلم بابک خرمدین,مادر بابک خرمدین,عکس جسد بابک خرمدین,بیوگرافی بابک خرمدین,بابک خرمدین کارگردان,علت مرگ بابک خرمدین,فیلم کشتن بابک خرمدین,عکس بابک خرمدینمادر بابک خرمدین در چه فیلمی بازی کرده,عکس پدر و مادر بابک خرمدین,عکس مادر بابک خرمدین,مادر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,فیلم بابک خرمدین,نام مادر بابک خرمدین کارگردان,پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان,عکس مادر بابک خرمدین,عکس پدر بابک خرمدین,اعترافات جدید پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین کیست,اعترافات پدر بابک خرمدین,عکس بابک خرمدین,فیلم اعترافات پدر بابک خرمدین,اعترافات پدر بابک خرمدین اپارات,اعترافات جدید پدر بابک خرمدین,اعترافات پدر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,بابک خرمدین کیست,بیوگرافی پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین کیست,پدر بابک خرمدین کارگردان کیست,بیوگرافی پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین اهل کجاست,پدر بابک خرمدین چه کاره بوده,بیوگرافی پدر بابک خرمدین کارگردان,شغل پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین چند فرزند دارد,پدر بابک خرمدین چه کاره است,جزئیات جدید از پرونده قتل بابک خرمدین
مهر : سرپرست دادسرای جنایی تهران جدیدترین جزئیات از پرونده قتل خانوادگی خرمدین ها را تشریح کرد و گفت: پدر این خانواده نه فرد مذهبی بوده و نه گرایشات مذهبی دارد.

جزئیات جدید از پرونده قتل بابک خرمدین

محمد شهریاری در اظهار کرد: پدر بابک خرمدین برخلاف آنچه که در جلسات بازپرسی اعلام می‌کرد که فرد مذهبی است و به دلیل تعصبات دینی دست به قتل بستگان خود زده است، اصلاً دیدگاه مذهبی ندارد و اصلاً فرد مذهبی نبوده است.

وی افزود: او در تفکرات قدیمی مربوط به داستان قدیمی «بابک خرمدین» سیر می کرده و به شدت تعصبات ملی داشته تا جایی که نام خانوادگی خود که «ثابتی» بوده است را به «خرمدین» تغییر می‌دهد و فرزند پسرش (همان کارگردان مرحوم) را هم «بابک» نام گذاری می‌کند.

شهریاری ادامه داد: این فرد به شدت مواضع ضد عرب دارد و در تمام صحبت‌هایش از عرب و عجم می‌گوید و اصلاً نمی‌توان گفت که این آدم یک فرد مذهبی است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعد از اینکه مفقودی داماد به پلیس گزارش می‌شود و بعد از چند روز ادعا می‌شود داماد به خارج از کشور رفته است پلیس تحقیقات بیشتری برای صحت و سقم ماجرا انجام نداده است، گفت: اینها اعلام مفقودی نکرده اند، گفته دامادشان با ماشین مسافر قاچاق به یکی از مرزها برده است، اما باید تمام اعترافات آنها صحت سنجی شود، چراکه داماد، خواهرزاده آقای قاتل است و در حال حاضر فقط مادرش در قید حیات است و باید تمامی ابعاد ماجرا بررسی شود.

وی گفت: باید دید اصلاً آن زمان پرونده اعلام مفقودی در پلیس ثبت شده یا خیر، خانواده داماد آیا برای پسرشان جست وجویی داشته اند یا خیر یا اصلاً قانع شده اند که دیگر موضوع مفقودی پسرشان پیگیری نشود.

شهریاری تصریح کرد: ما تا اینجا به این نتیجه رسیده ایم که هدف قتل قطعاً شخصی بوده است و اصلاً ربطی به مذهب و مسائل گفته شده نداشته است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محل اختفای اجساد داماد و دختر این خانواده پیدا شده یا خیر، گفت: دو قتل قبلی هم بنا بر اعترافات قاتلان به شیوه قتل بابک خرمدین بوده است و بعد از قتل و تکه تکه کردن اجساد، قطعات بدن داخل سطل‌های زباله ریخته شده است، به همین دلیل اصلاً نمی‌شود پیگیری کرد که این اجساد کجا هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همسر قاتل تحت فشار از طرف فرد قاتل دست به این جنایات زده است یا خیر، گفت: مادر خانواده در اعترافات خود اعلام کرده است که اصلاً تحت فشار همسرش برای ارتکاب جرم نبوده و با میل خود دست به این اعمال زده است، حتی این خانم اعلام کرد که اصلاً از شوهرش نمی ترسد و با همسرش هیچ مشکلی ندارد.

سه روز از کشف اعضای بدن بابک خرمدین در شهرک اکباتان تهران می گذرد اما ماجرای قتل خانوادگی این کارگردان و مدرس بازیگری ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

پیش تر با توجه به اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین ۴۷ ساله،‌ عاملیت آنها در قتل قطعی شده بود اما در تازه ترین اعترافات اکبر و ایران خرمدین جزییات بیشتری در اختیار بازپرس و قاضی دادستانی جنایی تهران قرار گرفته است.

اکبر خرمدین در آخرین جلسه بازجویی به قاضی پرونده گفت که پیش از پسرش، دامادی را که خواهرزاده‌اش هم بوده، در سال ۱۳۹۰ به قتل رسانده است. این سرهنگ بازنشسته ارتش اعتراف کرد که با همکاری همسرش دخترش را که همسر خواهرزاده‌اش بوده، نیز سه سال پیش به قتل رسانده و جسد وی را مثله کرده است.

آقای خرمدین در روزهای گذشته درباره قتل بابک خرمدین فرزند دومش، مدعی شده بود که این کارگردان اقدام به آزار و اذیت و حتی ضرب و شتم آن‌ها می‌کرد و همچنین «رابطه خارج از عرف با زنان» داشت و این موضوعات باعث شد با همکاری همسرش، پسرشان را به قتل برسانند. او گفته بود که این موضوع با شیوع ویروس کرونا و اجبار بابک به ماندن مدت زمان بیشتری در خانه، افزایش یافته بود.

با این حال روزنامه همشهری در گفت‌وگو با برخی همسایه‌های این خانواده نوشت: «زن میانسال هنوز در شوک قتل صمیمی‌ترین دوست فرزندش است، می‌گوید که بابک خیلی بچه خوبی بود. خیلی مودب و آرام بود. بچه من با هر کسی دوست نمی‌شد و به‌خاطر همین مطمئن هستم بابک ظاهر و باطنش یکی بود.» وی تاکید کرد: «نمی‌توانم قبول کنم پدر و مادرش را اذیت می‌کرده و روزگار آنها را سیاه کرده بود.» بابک خرمدین دانش آموختۀ دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.
خانواده‌ای با چهار فرزند

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره این خانواده گفت: « اکبر و ایران خرمدین، چهار فرزند به نام‌های آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۴ و آذر (آزیتا) متولد ۶۱ دارند. آرزو در ابتدا ازدواج کرده اما سال ۸۸ از همسرش جدا شده بود. سپس آرزو به عقد پسرعمه‌اش درآمده بود» وی تاکید کرد که آرزواز بیماری ام‌اس رنج می‌برد.

وی افزود: «پدر بابک مدعی شده که همسر آرزو به نام فرامرز مشکلات اخلاقی داشته و وی را به همان شیوه قتل بابک، در سال ۹۰ به قتل رسانده و جسدش را به خارج از خانه منتقل کرده و در سطل زباله انداخته است.»

اما حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در تشریح جزییات قتل داماد خانواده به خبرنگاران گفت: «پدر بابک بعد از به قتل رساندن دامادش به خانواده وی و اطرافیانش گفته که او به خارج کشور مهاجرت کرده است.»

این مقام انتظامی از قول اکبر خرمدین گفت که «وی مدعی شده دخترش دچار انحرافات اخلاقی بود و گفت که بعد از اینکه دامادم را به قتل رساندم، دخترم دچار مصرف مواد مخدر و انحرافات اخلاقی شد و همین سبب انگیزه من برای قتل او بود.»

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: «همسایه‌ها پیگیر دختر خرمدین بودند، اما آن‌ها در ابتدای پیگیری مدعی شدند که مفقود شده، اما بعد‌ها گفتند به خارج کشور رفته است.» وی تصریح کرد که تحقیقات از دو فرزند دیگر این خانواده در جریان است.
پدر و مادر بابک خرمدین در جلسه بازپرسی چه گفتند؟

اکبر خرمدین در آخرین جلسه بازپرسی در دادستانی جنایی تهران تاکید کرد که دچار عذاب وجدان نیست چرا که آنها (سه مقتول) «دچار فساد بالای اخلاقی» بوده اند. آقای خرمدین ۸۱ ساله، گفت: «از هیچ کدام از قتل‌هایی که کردم عذاب وجدان ندارم. کابوسی به سراغم نمی‌آمد چون احساس گناهی نمی‌کردم.»

آقای خرمدین که به گفته برخی از نزدیکان خانواده شوخ طبع بوده است، در این جلسه گفت:‌ «هیچ کس به اندازه من مطالعه نکرده است. تمام خاطراتم را پاک نویس کردم و از پنج سالگی تا الان که ۸۱ ساله‌ ام همه را نوشته‌ ام.»
وی در بخش دیگری از اعترافات خود دلیل اسم گذاری یکی از پسران خود به اسم بابک را «ضدعرب» بودن «شدیدش» خواند و گفت: « بابک خرمدین ضدعرب بود. نهضت بابک ۲۲ سال بود. بابک ۲۲ سال با اعراب جنگید و این سبب شد که توانستیم اعراب را از ایران پاک و مقدس بیرون کنیم.»

به گفته خبرگزاری ایسنا اکبر خرمدین در پاسخ به خبرنگاران در دادستانی جنایی گفت:‌ « من با عرب‌ها مشکل دارم. دوستشان ندارم. قدرت داشته باشم کل عرب‌ها را از بین می‌برم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر قتل بابک فاش نمی‌شد آیا افشین پسر دیگرش را می‌کشت؟ گفت که از پسرش افشین راضی بوده است گرچه اشکال داشت. او درباره دختر دیگرش، آذر نیز گفت: «حرکات آذر با دو نوه‌ام خیلی وحشیانه است.»
مادر بابک خرمدین: اصلا ناراحت نیستم

مادر بابک خرمدین که همراه همسرش در دادسرای جنایی بود، در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما بابت این قتل‌ها ناراحت نیستید؟ گفت: «اصلا ناراحت نیستم. چون خیلی زجر کشیدم و از دستشان اذیت شدم.»

ایران خرمدین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برگردید به قبل همین کار را تکرار می‌کنید تاکید کرد که «اگر خوب و مهربان باشند، نه این کار را نمی‌کنم.» وی بار دیگر مدعی شد که فرزندش بابک او را کتک می‌زد. وی در عین حال تصریح کرد که رابطه بسیار خوبی با همسرش دارد و همسرش خیلی خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی پیشنهاد قتل را می‌داد؟ گفت: «دوتایی با هم پیشنهاد می‌دادیم. شوهرم می‌گفت و من هم می‌گفتم باشد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه غیر از این سه نفر آیا قتل‌های دیگری نیز مرتکب شده‌اید؟ این موضوع را رد کرد و گفت که تنها «فرامرز، آرزو و بابک» بودند.

مادر این خانواده در عین حال گفت که «بابک سوال می‌پرسید که آرزو کجاست؟ می‌گفت آرزو نه زنگ می‌زند و نه خبری ازش هست. نکند بلایی سرش آمده و کشته شده. اینها را می‌گفت ولی هیچ چیز دیگر برایش مهم نبود.»

ایران خرمدین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در دادستانی جنایی که گفته‌های پدر خانواده درباره احتمال قتل دو فرزند دیگر خانواده را مطرح کرده بود، گفت که از دو فرزند دیگرش راضی است و اگر همسرش می‌خواست آن‌ها را بکشد با آن حتما مخالفت می‌کرد. با این حال خانم خرمدین در پاسخ به دیگر سوالات تاکید کرد که همواره از همسر خود در تمام مراحل قتل فرزندان، آرزو و بابک، حمایت و با او همکاری کرده است. وی همچنین به خبرنگاران گفت قصد داشته اند تا پیش از کشف نیروهای پلیس خود به قتل بابک خرمدین اعتراف کنند.
تغییر نام خانوادگی به خاطر علاقه به بابک خرمدین

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره تفکرات اکبر خرمدین گفت: «پدر بابک بیشتر تفکرات ملی دارد تا مذهبی و حتی به خاطر همین تفکرات و تعلق خاطر به بابک خرمدین، نام خانوادگی خود را عوض کرده بود. همچنین عنوان می‌کند که حق داشته بابک را به خاطر فساد اخلاقی‌اش به قتل برساند و اعتقاد دارد که آدم باید پاک باشد.» اکبر خرمدین نیز خود در دادسرای جنایی اعلام کرد که در سال ۱۳۴۱ به خاطر این علاقه نام خانوادگی خود را از «یزدانی» به «خرمدین» تغییر داد.
سلامت عقلی و روانی متهمان به قتل
بابک خرمدین، رهبر اصلی مبارزان ایرانی خرمدین که پس از مرگ ابومسلم بر خلافت عباسیان شورید در آذربایجان کانون شورش علیه دستگاه خلافت را رهبری کرد. بابک سرانجام پس از آن که در قرن ۹ میلادی دستگیر و به سامرا فرستاده شد و سوار بر فیل در این شهر گردانده شد بدستور معتصم، هشتمین خلیفه عباسی مثله و کشته شد. دیوارهای قلعه بابک یا بَذ، در بلندای ۲۳۰۰ متری کوهی در ۳ کیلومتری شهر کلیبر، واقع در استان آذربایجان شرقی هنوز پابرجاست.
سلامت عقلی و روانی متهمان به قتل

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به نظر پزشکی قانونی درباره سلامت روان متهمان گفت: «متهمان این پرونده مخصوصا پدر بابک بیش از ۹۵ درصد از سلامت عقلی و روانی برخوردار هستند.»

وی افزود: « به نظر می‌رسد پدر بابک در سلامتی کامل به سر می‌برد و جنون نداشته است هرچند باید معاینات مجدد انجام شود. پدر بابک جزئیات قتل‌ها و اسامی و مطالب دیگر را به خوبی بیان می‌کند و این می‌تواند دلیلی بر صحت روانی وی باشد.»

اما آیا بابک خرمدین از قتل‌های قبلی پدر و مادرش اطلاعی داشته است؟ محمد شهریاری در اینباره گفت: «به گفته پدر و مادر (قاتلان) آن زمان مرحوم خرمدین در انگلستان و خارج از ایران بوده است.»

فیلم بابک خرمدین,مادر بابک خرمدین,عکس جسد بابک خرمدین,بیوگرافی بابک خرمدین,بابک خرمدین کارگردان,علت مرگ بابک خرمدین,فیلم کشتن بابک خرمدین,عکس بابک خرمدینمادر بابک خرمدین در چه فیلمی بازی کرده,عکس پدر و مادر بابک خرمدین,عکس مادر بابک خرمدین,مادر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,فیلم بابک خرمدین,نام مادر بابک خرمدین کارگردان,پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان,عکس مادر بابک خرمدین,عکس پدر بابک خرمدین,اعترافات جدید پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین کیست,اعترافات پدر بابک خرمدین,عکس بابک خرمدین,فیلم اعترافات پدر بابک خرمدین,اعترافات پدر بابک خرمدین اپارات,اعترافات جدید پدر بابک خرمدین,اعترافات پدر بابک خرمدین کارگردان,اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین,بابک خرمدین کیست,بیوگرافی پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین کیست,پدر بابک خرمدین کارگردان کیست,بیوگرافی پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین اهل کجاست,پدر بابک خرمدین چه کاره بوده,بیوگرافی پدر بابک خرمدین کارگردان,شغل پدر بابک خرمدین,پدر بابک خرمدین چند فرزند دارد,پدر بابک خرمدین چه کاره است,
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید